דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סוכרת, משקל עודף ורפואה סינית 

מאת    [ 21/08/2011 ]

מילים במאמר: 446   [ נצפה 4203 פעמים ]

כיצד הופכים להיות סוכרתיים? הכל מתחיל במערכת העיכול... שהרי אחרי לידתנו כל האנרגיה שלנו מקורה במערכת העיכול.

מערכת העיכול נועדה לתפקיד אחד בלבד. להתמיר מזון לאנרגיה לשימושנו ולצרכינו. אנרגיה, קרי קלוריות, קרי חום. אם אנו אוכלים מזון קר או נא, עובדים קשה וחוטפים סנדביצ'ים, אוכלים בשעות מאוחרות ולא מסודרות, שותים מי קרח ועוד, אזי יש לנו סיכוי רב לפגוע במערכת העיכול שלנו. מערכת עיכול מוחלשת מניעה את המזון והנוזלים לאט יותר ובמקביל איננה יכולה לספק לנו את האנרגיה שאנו זקוקים לה. בתהליך איטי ומתמשך אנו מתחילים לצבור נוזלים מואטים בתאי הגוף (השמנה, ירידה מטאבולית) וצורכים יותר ויותר סוכרים. מדוע סוכרים? כי הם נטמעים במהירות בדם ומספקים שפע אנרגיה בזמן קצר מבלי להזדקק לפעילות כלשהי של פירוק ושינוע ממערכת העיכול המוחלשת. כך אנו מספקים לעצמנו את החסר באנרגיה שנובע מחולשת מערכת העיכול. הפתרון הזה אינו מושלם מכיוון שסוכרים כמו מלחים סופחים נוזלים וגורמים לאגירתם ובכך מחלישים עוד את מערכת העיכול שזקוקה ליותר סוכרים להישרדותנו....וכך מתחיל מעגל קסמים שלילי של השמנה, אגירת נוזלים, צריכת סוכרים מוגברת, עליה במשקל וחוזר חלילה...סופו של תהליך מוכר זה נגמר בסכרת תלויית אינסולין במקרה הרע...

עכשיו אפשר להבין מדוע דיאטות אינן מצליחות לטווח ארוך...זאת מכיוון שהחלשת מערכת העיכול בדיאטה גורמת לאגירה של יותר נוזלים ועליה במשקל אף מעבר לנקודת ההתחלה של הדיאטה.

הרפואה הסינית פועלת באופן אחר. היא מצליחה בעזרת דיקור, תזונה, פעילות גופנית מתונה וצמחי מרפא סיניים להחזיר את תפקוד הגוף לקדמותו. היא מאפשרת את חיזוקה של מערכת העיכול, הנעת נוזלים מהירה יותר וסילוק עודפיהם מהגוף. סילוק עודף הנוזלים מאפשר הפחתת משקל, עליה באנרגיה, אי הזדקקות לסוכרים ומעגל קסמים חיובי שעשוי להביא לריפוי מלא בטווח הארוך.

סוכרת נחשבת ברפואה הסינית כמחלה כיליונית (CONSUMPTIVE). יש בה אחד או כל השלושה מתוך מה שהסינים מכנים "שלושת הגדולים" - תיאבון מוגבר, צמא עז או השתנה מרובה. האבחנה הסינית נעשית לפי שלושת הסימנים האלה. סוכרת בשלב המוקדם שלה, בהנחה שהיא לא מותנה כבר בשימוש באינסולין, יכולה להירפא כליל באמצעות צמחי מרפא סיניים, דיקור, תזונה ושינויים באורחות החיים. במידה וניטלות תרופות מערביות הטיפול הסיני יכול לגרום להורדת המינון. במידה והסוכרת מותנה באינסולין, ניתן להפחית את רמת האינסולין הניטלת אך ריפוי מלא אינו אפשרי.

נדגיש שוב, ככל שהטיפול ברפואה סינית מתחיל מוקדם יותר, התוצאות תהיינה טובות יותר. עם זאת, בשלבים המאוחרים של המחלה, הטיפול הסיני ימנע הדרדרות נוספת, יפחית את מינוני התרופות הניטלות וישפר את איכות החיים באמצעות חיזוק תשתית הגוף. פעולה זו לכשעצמה מחזירה את השליטה למטופל ומאפשרת לו להימנע מהידרדרות בהמשך הדרך ופגיעה במערכות אחרות. זאת מאחר שחסר במערכת העיכול יגרום לחוסר הזנה של מערכות נוספות בגופנו שהרי כל המערכות ניזונות מתוצריה של אותה מערכת עיכול. הטיפול הסיני יכול לבוא במקביל לטיפול המערבי המקובל ואינו סותר אותו מבחינה תרופתית-פרמקולוגית או אחרת.

 

אפי כפיר L.Ac מומחה בינלאומי לרפואה סינית  אתר הבית: www.kfir.net 
מטפל מזה יותר מעשרים וחמש שנה. המרפאה ממוקמת ליד בית החולים איכילוב במרכז תל אביב. הטיפולים אישיים ופרטניים ומבוצעים בידי אפי כפיר L.Ac בלבד. 
לקביעת תור יש להתקשר ולקבוע מראש בטלפון  054-4804538.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב